Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dash Lighting advice
Ford Owners Club - Ford Forums > Ford Models > Ford Focus Club
Waz
Hey all, new to the forum but allready im impressed with what ive seen!!

After 2years i am really fed up of my dash and center console lights being a horrible green colour!! my stereo illuminates blue and im now wondering how difficult it is to change the dash lights etc??

im told that the bulbs that light it all are clear but a "gel" is placed under the dials to make them light green? as you can tell im novice to alot of the car electronics all bar the radio!

Can anyone offer any advice or guidance on what is under the dials and what is the best/easiest way to change the lighting?

My car is a 2005 Focus Zetec Climate.

Cheers for any advice or guidance given!!
artscot79
its a coloured film however when you buy bulbs now the bulb itself is coloured so really youre looking at removing the centre console as well as tghe dials etc and replacing the bulbs one by one if you arent good with car stuff dont do it ive known many a person to cock it up and ending up spending a fortune to get it fixed ive seen it in orange and blue and to be honest neither really worked that well the green was the better colour
Waz
Sorry for long delay thunder knocked PC outta action!! cheers for the reply, think im best off leaving the lights as are then!! Will have to look at other ways to spend some money on the car subtly so i dont get told off by the missus!!
mickyfree
[quote name='artscot79' post='59819' date='Jan 13 2010, 05:38 PM']its a coloured film however when you buy bulbs now the bulb itself is coloured so really youre looking at removing the centre console as well as tghe dials etc and replacing the bulbs one by one if you arent good with car stuff dont do it ive known many a person to cock it up and ending up spending a fortune to get it fixed ive seen it in orange and blue and to be honest neither really worked that well the green was the better colour[/quote]

Agree.

Though it is possible, but with a lot of work involved. I want to change mine too but don't think it's worth the hassle.
ford focus edge
[url="http://www.blue-led-conversions.co.uk/shop/index.php?act=viewCat&catId=3"]http://www.blue-led-conversions.co.uk/shop...Cat&catId=3[/url]

That website allows you to post your clock, window switches etc to them and they convert them to blue led's. I wanted to do this to my focus but after a cocked up set of dials and loosing my milage i learned to live with the green! my mate has this done to his focus and i think there to bright though il admit the green is crap but its easier to live with imo.

Mike
mickyfree
my new stereo has green backlight so it'll be odd for me to change anything to blue... ah well. Thinking of changing my car in 3 years time anyway.

Nice lil website btw B)
ford focus edge
[quote name='mickyfree' post='61249' date='Jan 22 2010, 09:05 PM']my new stereo has green backlight so it'll be odd for me to change anything to blue... ah well. Thinking of changing my car in 3 years time anyway.

Nice lil website btw B)[/quote]

My stero has a blue backlight and buttons and one massive white one which lights the entire car up at night which cant be turned off and pi**es me off royal! But anyway cheers buddie :P .

What car you planning on getting like, i'm either gonna do a engine swap or keep my trusty 1.6 and get a cav gsi track car or just buy an st focus lol

Mike
mickyfree
[quote name='ford focus edge' post='61261' date='Jan 22 2010, 10:15 PM']My stero has a blue backlight and buttons and one massive white one which lights the entire car up at night which cant be turned off and pi**es me off royal! But anyway cheers buddie :P .

What car you planning on getting like, i'm either gonna do a engine swap or keep my trusty 1.6 and get a cav gsi track car or just buy an st focus lol

Mike[/quote]


That depends if I'm about to start a family :P

But atm I quite like the Seat Ibiza Eco and the Golf GT Bluemotion. I even wouldn't mind one of those Volvo c30 ;)
ford focus edge
[quote name='mickyfree' post='61330' date='Jan 23 2010, 12:42 PM']That depends if I'm about to start a family :P

But atm I quite like the Seat Ibiza Eco and the Golf GT Bluemotion. I even wouldn't mind one of those Volvo c30 ;)[/quote]


Uhh eco cars :P there a good idea but i no deep down in my heart, id be trying to kill it. If i was starting a family id be looking at a 2.0t volvo s60 in honest truth lol or in an ideal world a bmw m5 but thats just not going to happen lol.


Full Colour Version: Dash Lighting advice
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.