AdBlock Warning

Parts of this website do not function properly with AdBlock enabled on your device. To get the best user experience on our website, please disable Adblock for this website (domain) on your browser.


ben1191

Budding Enthusiast
  • Content count

    396
  • Joined

  • Last visited

About ben1191

  • Rank
    If its got an engine,im interested.
  • Birthday 06/21/1994

Contact Methods

  • First Name Ben

Profile Information

  • Gender* Male
  • Ford Model 05 Focus1.8TDCI | 01 fiesta 1.6zs
  • Ford Year 2005
  • UK/Ireland Location Kent
  • Annual Mileage 0 to 5000
  • Interests Classic Cars
    General Automotive
    Motorsport & Racing
    Car Restoration
    Car Modification
    Travel
    Road Trips
    Entertainment
    Computers & Electronics
    Sports & Leisure
  1. Taxing A New Car???

    Took it to the post office as Stoney said,the new keeper slip is 11 digits and the site asks for 12 so idk, new car though and loving it! Sent from my iPhone using Ford OC
  2. Taxing A New Car???

    Cheers! Sent from my iPhone using Ford OC
  3. Taxing A New Car???

    Bought a car today, I have the v5c/2, it's ref number is 11 digits and the websites asking for 12 so I have no idea how to tax it right now?
  4. Been looking at 2.0 St150,wasn't sure if this one was burning oil,didn't have a lot on the dipstick either. Is there any major things to check tht are common to go on these?i don't mind getting stuck in fixing the niggles,just don't want a motor that's gonna give in to me. Looking at one today with a full service history at 92k,any majors coming up for the next service or stuff that start to go? Thanks for any replies,appreciated Sent from my iPhone using Ford OC
  5. Mk6 St Gears ?

    Didn't buy it and he sold it this morning, was a 2008 with 86k in blue with Sony unit for £2300 was a good price
  6. Mk6 St Gears ?

    Looked at mk6 lastnight and to be honest it all looked good,had a slight squeak on the belt at cold,no codes on the dash hidden display,the gears when shifting seemed a little reluctant for example,in second to pull it out of second it was hard to find neutral straigt away but maybe that's just where it's a diferent car to the mk5 lowered go kart I drive lol. Any help? Sent from my iPhone using Ford OC
  7. Rear Row Eye??

    Why the hell doesn't it have one , it has the flap you flick off, but there isn't even a screw hole to screw one into it? REAR TOW EYE/hook stupid tablet
  8. Spotted In The Woods!

    Yeah Sent from my iPhone using Ford OC
  9. Spotted In The Woods!

    Lmao Sent from my iPhone using Ford OC
  10. White Van Man On Fine Form

    And what... Sent from my iPhone using Ford OC
  11. Insuring A New Car?

    Just a question,my insurance runs out in June on my fiesta,but If I get a new car now can I just transfer the insurance over so that it still runs out in June and I collect my no claims bonus,or will I have to end that policy an start a new one ? Sent from my iPhone using Ford OC
  12. Need A New Battery

    Got an 55 plate 1.8tdci,does it need a calcium battery?remember reading a while back about them having smart charge or something. Europarts have battery for like £53 but it doesn't say if it's lead or calcium. Sent from my iPhone using Ford OC
  13. Escort Xrsi - A Reg - Kent

    Seen a few superb Fords around kent,someone in my village completely rebuilt a capri,reshelled and everything.Dont like the chalkboard black paintjob though lol
  14. Why I Like Aviva

    didnt say i thrashed em ;) coulda got that info from auto express lol coulda been done on private land or race track,he isnt to know dont need you to state the absolute obvious either
  15. Spot The Poor Vauxhall!

    @hyrule youve got a lot of videos of !Removed! corsa drivers :) .personally the !Removed! drivers i come across daily are all toyota,pug or citreons