• Huge Range of Ford Parts
      Huge Range of Ford Parts
    • Join Premium & Save
      Join Premium & Save
    • Savings Up to 15% Off For Members
      Savings Up to 15% Off For Members
    • Share Your Car Experience
      Share Your Car Experience
    • 1000's Of Fords For Sale
      1000's Of Fords For Sale
    • Get Your Club gear
      Get Your Club gear


AJRTDDI

My Restoration Project / Build. (Mk4 Escort)

141 posts in this topic

It's hard to arc weld on my lowest amps (40) the escort cause it's like 1mm

Sent from my HTC One X using Ford OC mobile app

Lenny likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

3 coats primer after rust treatment.

I have alittle welding todo then ill tidy up and seam seam. Sand reprime then base coat.

Iv decided on diamond white with blue pearl mirror effect

post-48488-141910826058_thumb.jpg

post-48488-141910827735_thumb.jpg

Lenny likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gotta remove all windows ect and get all my seals replaced with new ones.

Inner wings and wish bone mounts tobe primered next.

Lenny likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Not bad at all! Which was the repaired wing?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Either. Both are genuine lol. I painted wing cause i wanted see what it would look like :) lmao

Lenny likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Im seam sealing tomorrow... Omg u guys smelled pro auto seam sealer ? Makes clearcoat smell like roses.

Lenny likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Looking good mate. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ill wet and dry with 600 and apply paint amd pearl

post-48488-141987756922_thumb.jpg

post-48488-141987758508_thumb.jpg

Lenny likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Then clearcoat. Then give the 4 doors boot amd bonnet a coat inside. Reseal doors with new plastics and sound damping. Readdy for main outta paint job. I have some proper grade clearcoat in post. Hopping for a nice deep shine. 2 coats primer 3 base and 4 clear with 22gram per liter of pearl powder to break up the whiteness :p

Lenny likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Very good but your not painting the body outside are you lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hell ya -4 and all lol

One of about 15 cars iv sprayed outdoors. Perfect weather for it.. no flys gotta watch the frost tho lol

Lenny likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aslong as u treat and sand each coat your fine spraying outside. :). You cant muiltcoat outdoors cause u have half a tree init lol

Lenny likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol I would be concerned for bubbling of the paint on application but if it works!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Your invited to hand sand it with me if u wanna see for ya self lol

Lenny likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mate I can barely sandy nails with an emery board at the moment with my health but a kind offer none the less lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol i know feeling i have 2 damaged thumbs and right index finger are very sore from hand sanding. U just cant get the smooth and perfect edge sanding with any tool.

Lenny likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 patchs of weld as been done. Due to my picky poking at all holes. Ill upload pictures in morning.

Lenny likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hope u guys. didnt miss me and expect another escort project to die lol

post-48488-142991069761_thumb.jpg

post-48488-142991071409_thumb.jpg

post-48488-142991072716_thumb.jpg

post-48488-142991074335_thumb.jpg

Lenny likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welcome back, was wondering where you were lol.

What's the plan, think you will get 'er done this year?

Share this post


Link to post
Share on other sites

you should buy my xr3i, have a 3 door to sit beside it :)

Lenny likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was just recently wondering where the updates were.

Looking much tidier now.

Looking forward to this one proceeding apace now.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Glad your back, was looking forward to seeing this finished. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sadly i lost my job due to being hit by forklift and been suffering with my back :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah man, that sucks. I share your back pain as I'm sure Clive does too!

Stoney871 likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now